Gry-Pc i Nie Tylko
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Producent: Bethesda Softworks
Wydawca: Ubi Soft
Data wydania: 2005 rok
Data wydania PL: nieznana
Gatunek: RPG
The Elder Scrolls to seria, która towarzyszy fanom gier fabularnych od ponad dziesiêciu lat. Wywar³a ona olbrzymi wp³yw zarówno na gry Role Playing Game, jak i na ca³y przemys³ rozrywki komputerowej. Ka¿da nowa czê¶æ, pocz±wszy od Areny (1994), przez Daggerfalla (1996), Battlespire’a (1997), Redguarda (1998), a na Morrowindzie sprzed dwóch lat skoñczywszy, cieszy³a siê olbrzymim powodzeniem. Nie jest wiêc zaskoczeniem, ¿e niedawno zapowiedziano kolejn± grê z tego cyklu.
The Elder Scroll IV: Oblivion, bo o nim mowa, mimo ¿e zosta³ zapowiedziany dosyæ niedawno, tak naprawdê powstaje ju¿ od przesz³o dwóch lat (od czasu wydania trzeciej czê¶ci cyklu). I ju¿ od startu fani otrzymuj± coraz ciekawsze informacje. Wielu zastanawia³o siê, co oznacza owo „Oblivion” (po polsku: „niebyt”) w tytule. Wbrew pozorom nie uczyniono z tego tajemnicy. Jak siê okazuje, jest to nazwa jednego ze ¶wiatów Imperium Tamriel. Miejsce to jest czym¶ w rodzaju piek³a. To stamt±d pochodz± wszelkie demony i potwory, z którymi przyjdzie nam siê rozprawiæ.
Poprzednie gry wyró¿nia³a olbrzymia niezale¿no¶æ w zwiedzaniu ¶wiata i tak pozosta³o, bowiem twórcy postanowili nie zmieniaæ w tej dziedzinie praktycznie nic. Ma³o tego! Nasza swoboda bêdzie jeszcze wiêksza! Wykonywaæ bêdziemy zadania zwi±zane z g³ównym w±tkiem kampanii, lecz nic nie zaszkodzi, by w dowolnym momencie zdecydowaæ siê podnie¶æ statystyki naszej postaci przez uporanie siê z kilkoma questami pobocznymi.
Zastanawiacie siê te¿ na pewno, jak tym razem wygl±daæ bêdzie tworzenie i rozwój postaci. Otó¿ autorzy nie zamierzaj± wymy¶laæ na si³ê niczego nowego, bowiem to, co mieli¶my w Morrowindzie, sprawdzi³o siê wystarczaj±co, tak wiêc rasy, a tak¿e klasy, bêd± takie jak w poprzedniej czê¶ci. Bo któ¿ nie têskni do khajitów, argonian czy nordów? No dobrze, dobrze. Ciiicho, zwolennicy ludzi!) Równie¿ system zdobywania kolejnych poziomów nie ulegnie zmianie. Nie bêdzie tu zdobywania punktów do¶wiadczenia jak w standardowych grach Role Playing Game (RPG), bêdziemy za to stawaæ siê potê¿niejsi poprzez æwiczenie w danych umiejêtno¶ciach.
Akcja gry, mimo i¿ toczy siê po wydarzeniach z Morrowinda, nie jest z nimi powi±zana. Jest to zupe³nie inna historia. Imperator zosta³ zabity przez nieznanego mordercê, a zwa¿ywszy, i¿ nie ma prawdziwego nastêpcy, Wrota Niebytu stoj± otworem i przechodz± przez nie niezliczone ilo¶ci z³owrogich bestii. Okazuje siê jednak, ¿e gdzie¶ w prowincji Cyrodiil ukryty jest prawowity nastêpca. To na nasze barki, jako g³ównego bohatera, spada zadanie odnalezienia go.
Prawda, ¿e nie lubicie, gdy w grach dniami i nocami postacie niezale¿ne stoj± w jednym miejscu i s± niemal bezczynne? Teraz to siê zmieni, i to diametralnie! Ludzie z Bethesdy wprowadzili nowy system sztucznej inteligencji, zwany Radiant AI. Dziêki niemu BN-y (bohaterowie niezale¿ni) bêd± podejmowaæ decyzje w zwi±zku z tym, co dzieje siê wokó³ nich. Zadecyduj± o wszystkim, pocz±wszy od wyboru, gdzie i¶æ, co powiedzieæ, a na doborze posi³ku skoñczywszy! Bêd± spaæ, spacerowaæ, chodziæ do ko¶cio³a czy na zakupy! W koñcu bêdziemy mieli wra¿enie, ¿e otaczaj± nas niemal ¿ywi ludzie!
Offline